Stappenplan voor (re)branding

By Rosa Hoynck – van Papendrecht

 
Wanneer je gaat groeien en steeds meer klanten en opdrachten krijgt, wil je duidelijker verwoorden wat je doet en waar je voor staat. Je wilt een bepaald gevoel uitstralen en een krachtige boodschap overbrengen. Voor jou fijn, voor je team houvast en voor je klant helderheid.⁠

Voordat je een (web)designer de opdracht geeft, start je daarom eerst met in kaart te brengen voor wie jij er bent en waarom dat er precies toe doet. Weet waar je heen wilt en waarom. Weet wat je wilt uitstralen en waarom. Bekijk de markt, wie doet wat en maak keuzes. Wat doe jij niet?⁠

Stap 1: haal inzichten op! ⁠

Uit je team, jezelf, en bovenal uit je klanten en “niet-klanten”. Wat zijn hun associaties bij jouw organisatie? Waar help je ze mee? Past dit nog bij waar je heen wilt? ⁠
Je kant zoveel bedenken, maar degene die dagelijks met jouw organisatie te maken hebben, hebben hier allang een idee bij…gebruik die inzichten!⁠


Stap 2: ontwikkel je merk ⁠

Werk je inzichten uit, breng in kaart waar jij je in de markt bevindt. Schrijf je visie uit, formuleer een actiegerichte missie en bedenk vanuit welke waarden jij vervolgens je business wilt vormgeven. ⁠

Stap 3: Brand making⁠

Tijd om je merk strategie tot leven te brengen. Haak een designer aan, een creatief team, webdeveloper en copy writer. Zoek een fotograaf die past bij wat jullie willen uitstralen. Ontwikkel nieuw communicatie materiaal, en bedenk een lanceringsdatum + plan!⁠

Stap 4: Blijf bouwen ⁠

De grootste misvatting is dat je na een (re)branding klaar bent. Zorg dat je een creatief team én marketing of content specialist (of jijzelf) hebt aangehaakt. Marketing gaat over de balans tussen consistentie en opvallen. Zodat je zichtbaar wordt met prikkelende campagnes, acties en aanbod, maar tegelijkertijd ook (merk)herkenning oproept. ⁠

Kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Plan dan gezellig een vrijblijvend (digitaal) koffie gesprek met me in! Kijk ik eventjes met je mee. ⁠

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
You
&Rosa merkstrateeg coaching

Zullen we even persoonlijk kennismaken?

Ik denk graag met je mee hoe jij jouw organisatie- en businessplannen verder kan brengen. Tijdens een vrijblijvende digitale koffie date maken we kennis, kletsen we over jouw business en geef ik tips.