Schrijf je in voor de maandelijkse inspiratie mail: The Entrepreneurial Playbook
Schrijf je in voor de maandelijkse inspiratie mail: The Entrepreneurial Playbook
So Good To Wear – Dit mooie duurzame kasjmier merk is op een missie, niet alleen om mooie, zachte producten te maken, maar ook om het op een duurzame manier te doen. Zonder dieren te schaden en de arbeiders uit te buiten. A conscious process, with respect for human, animal and environmental welfare.
“Cashmere that not only looks and feels good,
but also does good”
Recrafting Cashmere
In de merk strategie lag de focus op de oorsprong van Kasjmier, van origine een langzaam en delicate proces. Een proces dat we uit het oog zijn verloren door de fast fashion industrie en waar we niet alleen naar terug moeten, maar waarbij we ook het volledige proces mogen herdefiniëren met zowel nieuwe als oude waarden.
Samen met het team, Maria Visser en Roos Bulder, ontwikkelden we een nieuwe merk identiteit. In november 2020 lanceerden we de nieuwe website. Het hele SGTW team had het gevoel dat de missie eindelijk tot leven kwam.
Output: nieuwe merk identiteit incl pay off, branding video, branding fotoshoot en website.
Naast de merk strategie heeft &Rosa ook de website copy van So Good To Wear opgepakt. Zodat de missie en visie ook daadwerkelijk in de website werden doorvertaald.
Our Story
We believe it is time to redefine our values and take our responsibility in the production and consumption of cashmere. In a way that it not only feels and looks good, but also does good.
We see the proces of making a cashmere sweater as a craft. A skill enhanced over time, in a way that you can feel the fine structure and notice the delicacy already from across the room. It can unite cultures, drive honest conversations and create conscious awareness.
We believe that this proces shouldn’t involve thousands of anonymous people non stop working on it. Also it doesn’t involve harming animals to make the production faster and cheaper.
True craftsmanship is like a piece of art, made from the heart. It takes determination, courage and persistence to complete, requires a community to perfect and it inspires change makers to act. It is made for them who strive for something better, not only for themselves but for all. Let’s do ourselves a favor.
Together we are recrafting cashmere.
Ontvang maandelijks The Entrepreneurial Playbook
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
The Entrepreneurial Playbook
Maandelijkse (gratis) inspiratie mail voor ondernemende types over (personal) branding, mindset en creativiteit en finance.
Zullen we even persoonlijk kennismaken?
Ik denk graag met je mee hoe jij jouw organisatie- en businessplannen verder kan brengen. Tijdens een vrijblijvende digitale koffie date maken we kennis, kletsen we over jouw business en geef ik tips.